Informacje ogólne:Cena (sugerowana): 80,00 PLNWaga: 800g
Opis: Ścianka boczna jest wzmocniona profilem wierzchołkowym, a bardzo przyczepna wersja mieszanki Black Chili czyni z opony Rubber Queen 2.4 atrakcyjną propozycję Rowerzysta jest dobrze zabezpieczony przed poślizgami, a dzięki nacięciom w blokach bieżnika hamowanie na zakrętach jest skuteczne jak nigdy dotąd Doskonały wybór na ekscytujący weekend w parku rowerowym Rubber Queen 2.2 charakteryzuje się brakiem zastosowania wierzchołka oraz szybszą mieszanką Wersja 2.2 jest lżejsza, łatwo jeździ się na niej po ścieżkach i po drogach utwardzonych Rozmiar: 26 × 2.4
Pełna nazwa firmy: Shimano Polska Bicycle Parts Sp. z o.o / NIP: 782-21-22-307 Adres: ul. Jana Gutenberga 9, 62-023 Żerniki / k. Poznania Telefon: 61 62 52 100 / Fax: 61 62 52 110 Strona www: www.shimano-polska.com / Adres e-mail: infopoland@shimano-eu.com
Nazwa marki: Continental Strona www: www.conti-online.com Produktów tej marki w katalogu:
0 - rowery / 29 - komponenty /
0 - akcesoria / 0 - ubiory
Opinia nadesłana przez dawid28 dnia: 23.03.2013
Komentarz: W tym roku nadszedł czas na wymianę opony z tyłu. Szukałem opony miała zastąpić starą, poczciwą Continental Explorer, z której już nic nie zostało. Opona miała być stosowana głownie w FR ale również jako zwykła opona do jeżdżenia po asfalcie, miała również dobrze sprawować się w błocie, ponieważ lubię zrobić sobie mały wypad po deszczu. Wybierałem między Maxxis MINON DH Rear, a Continental RUBBER QUEEN. Wybór padł na Continentalke. Do zakupu przekonała mnie niższa cena oraz waga. Wziąłem zwijaną, szerokość 2.4 (czemu nie wziąłem 2.2, która ma mniejsze opory toczenia i jest lżejsza?, odpowiedź jest prosta chciałem oponę, która będzie lepiej trzymała się polnej drogi niż żeby szybciej jeździć) waga ok. 950g. wiem że są lżejsze ale są owiele droższe dla porównania Maxxis ma tylko drutówki z tego modelu, a opona o szerokości 2.35 waży 1125g. Opona na pierwszy rzut oko wyglądała bardzo wytrzymale, nie była sztywna jak niektóre opony tylko fajna, gumowa, elastyczna, bieżnik wygląda agresywnie jest dosyć wielki i dobrze rozstawiony. Ścianki boczne są wzmocnione technologią Apex, która nie tylko chronią przed uszkodzeniami, ale również zapewniają stabilność. Mieszaka Black Chili jest miękka dzięki czemu opona ma dobrą przyczepność, to był również ważny argument dla którego wziąłem Continentalke. Montaż opony odbył się bez żadnych problemów, opona zaraz wskoczyła do obręczy bez użycia jakichkolwiek narzędzi. Napompowałem trzy i pół atmosfery i tak jak przypuszczałem zrobił się fajny wielki, szeroki „balon”- o takie coś właśnie mi chodził! Opona bardzo dobrze amortyzowała wstrząsy, koło fajnie się odbijała więc zostało tylko zamontować koło i w drogę! Na asfalcie było czuć trochę bieżnik, to kwestia paru tygodni, ale wbrew pozorom bardzo dobrze przyspiesz, wiadomo, że nie jest to opona z kolarzówki ale i tak pozytywne zaskoczenie. Potem wjechałem na polną drogę był to akurat czas po roztopach więc mogłem zaraz przetestować jak się sprawuje. Podczas jazdy nie było czuć nawet najmniejszego poślizgu. Opona idealnie kleiła się do ziemi, na zakrętach nie ślizgała się. Czasami aż szkoda było hamować żeby nie ścierać bieżnika (chociaż mieszanka Black Chili jest bardzo wytrzymała), ale jak trzeba było opona dawała sobie radę nawet w zakrętach, nic nie mogło mnie wybić z rytmu podczas hamowania. Podczas skoków na mokrą łąkę ląduje się bezpiecznie bez obawy, że podczas lądowania koło z tyłu odjedzie nam na bok. Na kamieniach również dawała sobie radę nie ślizgała się zbytnio. Zima w tym roku nie raz nas zaskoczyła więc miałem okazję przetestować ją również w śniegu. Podczas hamowania na ubitym śniegu opona wręcz gryzie ten śnieg do samego asfaltu, przy czym nie ściągało roweru na boki. Podczas pedałowania na ubitym śniegu łapie lekki poślizg ale to nie uniknięcia (chyba, że mamy oponę z kolcami). Na luźnym śniegu opona radzi sobie bardzo dobrze, nie mieli śniegu w miejscu, tylko jedzie do przodu jakby nigdy nic. Na śniegu jeździ się z tą oponą jak na zwykłym błotku. Z oponą lepiej kupić jakieś porządne dętki bo sama opona jest nie do przebicia, a poco mamy ją ściągać. Oponki na razie nie przebiłem i mam nadzieję, że nie przebiję. Podsumowując opona bardzo mnie zaskoczyła, nie spodziewałem się takiego efektu, świetny stosunek jakości do ceny. Polecam każdemu kto jeździ w FR, ale myślę, że w DH również dałaby sobie radę. Gorąco polecam! | wyslane z adresu IP: 79.191.1.155