Strona Główna bikeKatalog.pl




 
00

Author

/ THEMA

Informacje ogólne: Cena: 1049,00 PLNWaga: 12,50 kg (19") Rama (materiał): aluminium 6061-T6, 700c Rozmiary: 17", 19" Widelec / Amortyzacja: Widelec: hi-ten Napęd: Przerzutka przednia: SHIMANO TX51 (31,8 mm) Przerzutka tylna: SHIMANO TX31 Korba: PROWHEEL 48-38-28 (170 mm) Środek suportu: VP Comp Kaseta: SHIMANO MF-TZ-21 (14-28) Łańcuch: SHIMANO UG-51 Pedały: tworzywo
Koła: Piasta przednia: QUANDO 36 otworów Piasta tylna: QUANDO 36 otworów Obręcze: aluminiowe 36 otworów Opony: AUTHOR AT-1338 700x38c Kontrola: Manetki: SHIMANO Revoshift (21 biegów) Dźwignie hamulca: TEKTRO tworzywo / aluminium Hamulec przedni: TEKTRO 55AL Hamulec tylny: TEKTRO 55AL Kierownica: KALIN stalowa profilowana 20 mm Mostek: ZOOM aluminiowy regulowany Stery: VP Comp 1-1/8" Siodełko: AUTHOR Wspornik siodełka: ZOOM aluminiowy amortyzowany (27,2 mm) Informacje dodatkowe: Chwyty kierownicy: AUTHOR utwardzana pianka
Sprawdź dostępność produktu na stronie www.velo.com.pl

Pełna nazwa firmy: Velo Sp. z o.o. / NIP: 631-19-90-396
Adres: ul. Pszczyńska 305, 44-100 Gliwice
Telefon: 32 330 67 00 / Fax: 32 232 83 80
Strona www: www.velo.com.pl / Adres e-mail: office@velo.com.pl

Velo

Nazwa marki: Author
Strona www: www.author.cz
Produktów tej marki w katalogu: 83 - rowery / 0 - komponenty / 0 - akcesoria / 0 - ubiory

Author
pogladMapa
Opinia nadesłana przez Pestek dnia: 04.03.2010

Komentarz: Chciałbym przedstawić swoją opinię i ocenę na temat roweru dosyć popularnego wśród początkujących turystów, kolarzy górskich, zaczynających przygodę z tym sportem, a mam na myśli Giant Terrago/Terrago Disc. Już na początku muszę nadmienić, że tak naprawdę nie rozumiem, czemu ten model firmy Giant zdobywa tak dużą popularność? Piszę tą opinię opierając się na "swojej" praktyce, ponieważ przejeździłem takim modelem kilkaset km w czasami naprawdę ekstremalnie trudnym terenie. Zdążyłem wyrobić sobie w tym czasie szczegółową opinię na temat tego roweru, a gdybym miał ją streścić w kilku słowach to brzmiałaby pewnie niezbyt zachęcająco, coś w stylu: słaby, tajwański produkt sprzedawany po ogromnej cenie w stosunku do jakości. Niestety. Taka jest prawda, może to wywnioskować praktycznie każdy znający się na rzeczy biker, patrząc jedynie na specyfikację osprzętu i na zdjęcia. Zacznijmy właśnie od tego. Za kosmiczną cenę 2100zł jak za taki rower otrzymujemy komponenty wydaje się nieprzypadkowych firm, zazwyczaj cenionych jak shimano, fsa, suntour, ale popatrzmy na to JAKIE są to komponenty? Jedne z niszowych, tanich i słabej jakości a co za tym idzie również ciężkich i mało wytrzymałych. Początkujący kolarz nie będzie czerpał radości z użytkowania terrago, aby zacząć na nim jeździć będzie musiał najpierw wydać 2100zł, później będzie przekonywał się, że to wcale nie taki słaby rower, aż po maks 2000km dojdzie do wniosku, że musi mieć coś innego, byle tylko nie Giant Terrago. To niestety prawdziwy scenariusz wielu kupujących takie rowery - marka niby ceniona, kojarząca się z dobrymi produktami, niekiedy pionierskimi, ale tak samo jak komponenty zamontowane w tymże modelu - firma Giant zrobiła coś kiepskiego, dla ludu, po to aby zarobić jak najwięcej, nie dbając o to, że istnieje coś takiego jak reputacja firmy i właśnie OPINIE użytkowników. Pisząc to nie mam w zamiarze tylko paplać o tym jakie ma wady, potrafię wymienić zalety, ale chodzi mi głównie o to, aby potencjalny kupujący zastanowił się czy faktycznie warto? Czy ktoś kto wydaje powiedzmy na swój pierwszy poważny rower ok. 2000zł ot tak wyda je praktycznie w przysłowiowe "błoto"? Za tą cenę otrzymujemy komponenty: Typowa turystyczna i bardzo tania przerzutka przednia shimano tourney, tylną przerzutkę shimano deore ( co NIE powinno kojarzyć się z przesadną jakością ), kasetę na 8 biegów co niewątpliwie jest wadą, manetki beznadziejnej jakości, oraz ciężkie komponenty Gianta tam gdzie zazwyczaj ludzie nie patrzą tj.: kierownica, mostek, stery, siodełko, sztyca. Wszędzie tam gdzie są "nieistotne" komponenty zamontowane jest coś co jest bardzo, bardzo ciężkie i nie kojarzy się dobrze. Reszta osprzętu Gianta Terrago to: widelec Suntour XCT V2 z blokadą oraz skokiem 100mm i hamulce tarczowe-mechaniczne Shimano 416. Nie zapominając o korbie - zamontowana jest FSA Dyna Drive - chyba najlepsza część w całym rowerze. Ogólnie biorąc pod ocenę wszystkie komponenty można dojść do prostego wniosku: samodzielne składanie takiego roweru wyniosłoby o około 30% taniej niż cena detaliczna, bez jakichś straszliwych rabatów na części. A więc wynika z tego, że również marże są ogromne. Do czego zmierzam? Podczas eksploatacji terrago można się bardzo niemiło rozczarować - wszystkie komponenty zaczynają powoli się psuć, uszkadzać, tak jakby wołały o wymianę. Począwszy od amortyzatora a kończąc na przerzutkach. Czy o to chodzi w jeździe na rowerze? Więcej spędzonych godzin na serwisie i wydanych pieniędzy na wymienione części niż na sam rower? Na pewno nie. Jako zalety wymienię trzy rzeczy: Dobra rama pod względem geometrii i całkiem przyzwoitej wagi. Mechanizm korbowy dobrej jakości, oraz zastosowanie hamulców shimano i odejście od beznadziejnych Giant MPH. Ostatnią zaletą jest to co powinno najbardziej interesować - wygoda z jazdy i jakość prowadzenia - ta o dziwo, za sprawą ramy, jest bardzo dobra i chciałbym aby każdy rower dla początkujących pod tym względem był co najmniej taki jak terrago. Bardzo ważną cechą w rowerach górskich czy szosowych, oraz w każdych innych jest waga. To, jak ciężki jest rower wpływa na jazdę i łatwość prowadzenia, oraz rozpędzania dwóch kółek. Warto mieć lekki rower, ale czy przynajmniej w tym będzie dobry Giant Terrago? Odpowiedź brzmi: zdecydowanie NIE. Waga w rozmiarze M to aż 14,4kg !!! To przerażający i straszny wynik ! Nawet to powinno skłonić kupujących do refleksji na temat tego jak to będzie jeździło. Podsumowując, wyraziłem swoje zdanie, poparte własnymi faktami i doświadczeniami - wielu może się ze mną nie zgadzać, ale ja doszedłem do wniosku, że za tą cenę wystarczy trochę poszukać i można znaleźć rower z: hydraulicznymi hamulcami tarczowymi, przerzutkami deore/deore LX, amortyzatorem nieco lepszej jakości, 9 rzędowym napędem i przede wszystkim lepszej jakości wykonania. Zwolennicy tanich giantów to nikt inny jak ludzie sprzedający ten produkt, jak sprzedawcy w lokalnych lub internetowych sklepach i nie należy słuchać ich "zaawansowanych" rad, lecz posłużyć się właśnie takimi opiniami. Mam nadzieję, że jasno przedstawiłem swoje rozważania i posłużą nie jednej osobie. Moja ocena to: 2/5. | wyslane z adresu IP: 212.244.115.35

Ocena produktu: produkt oceniony na: 2

(c) bikeKatalog.pl 2011 | Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie oraz rozpowszechnianie materiałów zawartych na niniejszej stronie zabronione!